zaterdag 7 juli 2012

Omdat.

Ik zit in de trein van Hilversum naar Utrecht. Feestje, ik kom uit Apeldoorn en ik ga door alle zooi van de NS 2,5 uur doen over mijn reis naar Tiel. Wat een onzin. Maar ja, Apeldoorn. Feestje. Een vriend was jarig, ik was blij dat ik er was. Morgen gaat hij 4 weken naar Amerika, om te beginnen in New York. Ik ben jaloers. En ik ga hem missen. Ook ben ik vannacht met mijn neus op de feiten gedrukt. Dat ik voor bepaalde mensen te veel moeite doe en voor anderen te weinig. Dat ik me te druk maak om dingen. Dat ik nooit op de NS moet vertrouwen. Dat ik zo graag verliefd wil zijn. Dat anderen veel makkelijker doorgaan dan ik. Dat ik meer moet slapen. Dat ik meer moet genieten, wat Menno me probeert te leren. Zonde dat ik dat zo weinig doe. Ik moet meer lezen en ik moet meer naar Ben Howard luisteren.

Waarom besef ik me zo slecht hoe goed ik het eigenlijk heb? Er is alleen iets wat leeg is en ik krijg het maar niet opgevuld. En ik kan gelukkig zijn, zonder dat. Ik moet het alleen nog leren. En dat kost tijd en het doet pijn, maar ik kan het.

"Keep your mind set in your ways." - Ben Howard

1 opmerking:

  1. Meer Ben Howard luisteren is een vrij goede tip. Denk dat ik dat ook maar ga doen, ja.

    BeantwoordenVerwijderen