zaterdag 21 januari 2012

New York

Ik heb een raar soort liefde voor New York. 'The city that never sleeps'. Misschien omdat ik zelf al mijn hele leven in een klein dorpje in Gelderland woon. In ieder geval, ik was daar in februari 2010 en ik werd verliefd. Het was verschrikkelijk koud en er waren sneeuwstormen, maar het was prachtig. Ik kan me voorstellen dat Central Park prachtig is in de zomer, maar in de winter heeft het iets sprookjesachtig met al die sneeuw. `
En dan ga je het mooiste museum in dat je ooit hebt gezien. Ik heb me verwonderd. Metropolitan Museum of Art, ik raad het iedereen aan. Er is zo veel van allemaal verschillende landen en tijden. Egypte, Nederlandse schilders, Romeinen etc. En natuurlijk als je uit het museum komt is er geen taxi te vinden, want het is verschrikkelijk koud. Door de sneeuw zijn je voeten ook doorweekt. Dus dan ga je maar Starbucks halen. Op elke hoek een Starbucks, ik was blij.
Mijn hotel zat eigenlijk op Times Square. Ik heb op Times Square een sneeuwpop gemaakt. Ik sta op de camera van een heleboel japanners. Mijn favoriete plek op Times Square? De M&M store. Ik denk dat ik er een uur binnen heb gestaan, geweldig. Wel jammer als je je zakje M&M's gaat afrekenen je schrikt van de prijs. Achja, je komt er toch niet zo vaak dus heb je het er voor over.
Ik heb Wicked gezien op Broadway. Mensen hadden hun kaartje teruggegeven door de sneeuwstormen, want eigenlijk moet je minstens 2 jaar van te voren reserveren. Oh, laatste aanrader: Het Hard Rock Café. Het eten is heerlijk. Wel veel. Proef de nacho's. Ik hoop er snel weer naar toe te kunnen en de muzikale kant van de stad te gaan ontdekken. Daar had ik toen geen tijd voor.

     “They say life's what happens when you're busy making other plans. But sometimes in New York, life is what happens when you're waiting for a table.”
                          - Sarah Jessica Parker

Geen opmerkingen:

Een reactie posten