zondag 22 juli 2012

Verliefd op de wereld.

Daar zit je dan, op de grond van station Elst. De zon brandt in mijn nek en ik heb de fijnste bijpassende muziek ever door mijn oortjes knallen. Ik wil graag vertellen over mijn verschrikkelijk toffe weekend. Hoe blij ik ben. En misschien irriteer je je dan dood aan me, maar ik ga het toch doen.

Ik ben naar een concert van een christelijk bandje geweest donderdag, Leeland. Het was zo tof, het was in een kerk. Ik ben helemaal niet zo heel christelijk, dus in het begin voelde ik me heel ongemakkelijk. Ze bidden, ze proberen je dichter bij God en Jezus te krijgen. Wat me zo aansprak is dat iedereen zo meezong. Met de hele groep één. Toen ik met Sier naar de bus liep had ik ook zo'n overweldigend gevoel. Ik kon het concert ook niet beschrijven, hoe het was. Ik was sprakeloos.

Ik mocht dit weekend ook een reportage maken voor het YoungArt Festival, voor www.muzify.nl dat in september online gaat. Alles was so schattig, onbegrijpelijk en mooi. Ik heb nu nog geen foto's, dus stel je het even voor; een festival met muziek, beeldende kunst, theater, schrijvers in een park. Alles tussen bomen. Lampen kapjes door de takken. Ik heb heel veel toffe mensen mogen interviewen, vooral bezoekers. Na het 'huiskamerconcertje' van Case Mayfield hebben we hem mogen interviewen. Na het festival ben ik terug gereisd naar Nijmegen, om nu weer te vertrekken. Het zusje van mijn beste vriend heeft een madeliefjes hoofdband voor me gemaakt en het was gewoon een hele fijne en rustige dag. Een verschrikkelijk tof weekend.

Dit soort weekenden laten me beseffen dat ik het zo goed heb. Ik heb genoten dit weekend, dat doe ik veel te weinig. Ik ben zo blij met hoe alles nu gaat. Ik voel me zo goed. Ik heb de allerbeste vrienden en ouders ooit. Ik ben verliefd op de wereld nu, dat kan ik zeggen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten