zaterdag 21 januari 2012

Onzeker

Onzeker. Ja, dat ben ik. Dat durf ik wel te zeggen. Bijna elke 16 jarige middelbare scholiere heeft sowieso wel iets waar zij niet tevreden mee is. Al loopt het bij mij wel een beetje verder dan èèn ding. Ik ben nooit dun geweest, nogsteeds niet, en vrienden waren er niet veel toen ik klein was. Dat zorgt er nu ook niet echt voor dat ik lekker in m'n vel zit. Ik ben al lang niet meer zo onzeker als toen, alleen ik twijfel over heel veel dingen. Goed genoeg zijn, tof genoeg zijn, grappig genoeg, mooi genoeg, nouja je kent het wel. Nu zelfs met een vriendje ben ik nog zo, twijfelen of ik wel leuk genoeg voor hèm ben. Niet nodig zeggen de meesten (hij zelf ook), alleen mijn zelfbeeld is al best wel naar de klote. Ik doe m'n best en het gaat al beter, maar het zorgt er wel voor dat ik me druk maak om onnodige dingen. Terwijl ik mijn tijd en energie wel voor iets anders nodig heb. Kon ik maar m'n hoofd in een keer leegmaken en alle gekke gedachtes uit mijn hoofd verbannen zodat ze nooit meer terug konden komen. Lijkt je dat geen goed idee?

"It's better to be hated for something that you are than loved for what you're not."
                               - Andr Gide

Geen opmerkingen:

Een reactie posten